duminică, 22 ianuarie 2017

SCRISOAREA INTAI DE IARNA

Mai varule, e grea viața asta! Dupe ce am depășit o oareșicare vârsta
mi-e tot mai dificil sa țin pasul cu tinerii de azi. Cum zicea un
pretin … cu cei care vrând-nevrând îți vor plăti ție pensia …


Nu ma pot acomoda … sa zicem … cu concepțiile astea „despre lume și viata” cum spunea un clasic decand eram noi tineri.


El/ea, ca tânăr absolvent de liceu, o convinge pe muma-sa (și aia
abia așteaptă) ca trebe sa meargă … de la Viseu de Jos la Cluj sa facă
facultatea, musai la Babeș, ca așa a făcut și handicapata aia de vara-sa
și n-o fi el/ea mai tantalau! Bine, bine … nu o luat cine știe ce medii
… ghinion, asta e … da’ dacă nu poate intra la bugetate o să se înscrie
la plata … adică, acolo … un 1000 ron pe semestru nu e mare lucru! Bine
… mai trebuie … tot de la părinți … câteva sute pe luna pentru chirie
și alte sute de cheltuiala ca doar nu o sta în camera când toți colegii
se aduna seara în pub …


Normal ca, dupe aia, este necesar și un master, doua …. cum vrei să-mi găsesc altfel un job superok!?


Astfel ca … peste câțiva ani … el barista (nu știu cum ii zice când
barista e flăcău …) eu client. Vine vorba de școli făcute, eu modest el
vanitos … eu zic:


– Te pomenesti ca ai și doua mastere!


– Da, ați ghicit! Dumneavoastră …?


– Stai un pic … ca nu înțeleg ceva. La care din alea doua mastere te-au învățat cum se spala cestile și scrumierele?


Nu mi-o mai zâmbit (și nici făcut cafea) vreo trei săptămâni, își
cauta de lucru în spate când ma vedea … și dupe aia cica și-o dat
demisia! Saracu’! L-oi fi demoralizat eu?!


Mai e ceva ce nu pot înțelege … Ca pensionar mai pierd și eu vremea
la televizor. Cele mai mari pretine ale mele sunt domnisoarele alea
drăguțe, care … cu ochii măriți de excitare ca le vede familia și gasca
pe sticla … lansează știrea zilei … una dupe alta.


Asfel am aflat ca pentru deblocarea unui drum din Moldova au
intervenit 80 de trupe din Focsani. Și ca mai sunt pregătite (și gata sa
intervina) încă 125 de trupe în Buzau.


Uff! M-am liniștit! Credeam ca toată strategia comandamentului stătea numa’ în alea 80 ….


Ce nu o zis … o trupa de aia din cati melitari e formata? Ca apoi era
simplu, inmultirea o puteam face si eu … Da’ oricum e bine!


Tot de la o drăguța de asta aflai zilele trecute ca pe lângă Ramnicu
Sarat s-au format mai multe diguri de zăpada și ar trebui ca
autoritățile sa ia măsuri … Da, citisi bine, diguri … asa am zis si eu,
ce te miri asa! Daca asa o zis fata …


romania-sub-zapada





Uite, chiar azi … în urma cu doua ceasuri … Apare o duduie cu un fes
drăguț pe cap … cred ca îl lua ca sa nu văd eu dacă e sau nu blonda ….
da’ cred ca e precis! De unde știu?


Pai dacă se apuca sa meargă prin zăpada … pe câmp … de ce trebuia sa
meargă pe câmp n-am înțeles dar cred ca așa le-o spus din studiou sa
facă ca tot la fel face și alea de la CNN … mă rog, mergea asta prin
zăpada și ne povestea ca intre Slobozia și Calarasi … sau invers? …
intre Slobozia și ce-o mai fi s-au format, în cursul nopții, dune de
zăpada! Și ca au ajuns la înălțimea de o jumătate de metru! Treaba
serioasa!


hqdefault


Cum zicea un pretin de-al meu … s-a dat dracu’ limba romana!


Adică reporteritele astea or ajuns reporterite și ele nu au aflat ca
zăpada „se dispune” în mod traditional (și al limbii romane) în
troiene!? Nu le-o cerut nimeni sa rezolve integrale in direct si pe
nametele asta dar macar sa vorbeasca romaneste ar putea …


E atât de simplu! Zăpada în troiene, nisipul în dune! Nu și în invers!


Eu nu pricep … fetele astea … asta e! Liceu o trecut cum o trecut …
s-or trezit și ele la viața, la facultate s-or mai maturizat dar în alte
domenii … La master nu se învața limba și literatura romana … ca nu e
nici macar pe tableta …


Fetele ca fetele mai varule! Înțeleg! Ma’ de ele nu are șefi!? Sefii
aia nu le aude ce scoate pe gura când le baga în direct!? Sau nu are
importanța? Baga fata știrea aia repede sa fim și noi intre alea trei
posturi care o dau „in exclusivitate”! Te doare mintea, pe cuvânt!



SCRISOAREA INTAI DE IARNA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating